Thursday, August 30, 2012

new beginning :D

asaalamualaikum!.....fuh.fuh...(berhabuk sudah blog aku ni..)

-jam menunjukkan hampir 3 pagi
-mata x dapat nk pejam
-dalam bilik di Unisel Bj..

memang terrrrrrrrrramat lama x terusik blog ini,tiada cerita dikongsi...bkn menghilang diri..tapi...adalah!
hampir seminggu sudah kelas bermula,,,semuaaaaa suasana baru...no more kwn2 yg selalu menghampiri aku kat sekolah dulu..geng gedik?poooonn takda kat sini...

kringgggggggggggggggggggggggggg!!!!!!!!!! bunyi tu pun dah xde...

suasana kat sini mmg berbeza,kena bijak pilih kwn lah..alhamdulillah,housemate and kwn2 kls ok..baik..lepas isyak tadi baru lepas lepak dgn kwn2 dicafe yg kebanyakannya lebih umur dari diri ni sampai agak lewat pulang ke pangkal jalan(rumah lee) bila guard tanya mana matric card??hah,mula lah nganga haha..sori uncle,saya ingat bwk kopok lekor nii je...:P

kat sini..rumah agak jauh dari fakulti..tapi bila da hari2 jalan ke sana jwpan bertukar dari "jaoohh" kepada.."bolehlahh"...and today i got an assingment..means..this is my 1st job..must be sent on 18 of october..so..semoga berjayalah shu...:)

the best thing masa mula2 masuk unisel ni..some of student called me "kak syeira"..ahahh! akak?nak ckp dak ni muda dari aku mmg tiadalahh...mesti sama umur or lebih tua..haaa..tapi bila dorg da pggil akak,hbs respect lah dorg kat aku haha.nmpak tak nmpak tak!

and...kebanyakannya expect aku amek course "pengajian Islam"...haiihh awatnya hangpa??niat dihati mmg itu pilihan untuk sambung study...tapi sijil spm x menunjukkan aku ambil "bahasa arab" ...tu laa...dulu xmaw belajaq..

so here, i'm study in diploma early childhood education for 3 years..after that insyaAllah aku akn cont ke peringkat seterusnya yg lebih tinggi iaitu degree...nanti aku wat kajian pasai kanak2 yehh..pasni mesti depa lebih mesra dgn cek..haha..hangpa jgn jeles naa..pendidikan awal kanak2 ni penting ouhh...sebelum jadi dewasa,mesti kita da lalui zaman kanak2 yg penuh keriangan kan??ribena sgt kau jahhh~



emm okelah,,itu je utk masa ni...at least aku update la kaaann~
alright...all the best!