Sunday, March 17, 2013

Hidup Indah??


Assalamualaikum! Morning!!! heh,kantoi update blog pepagi :D

Alhamdulillah,I'm still alive...(take a deep breath everyone) hembus dan ucapkan syukur padaNYA!

Update pagi-pagi ni xdaq kelaih ka cik kak??YES! obsolutely right..kelas dibatalkan pagi ni.. alhamdulillah..perancangan Allah itu sangat sangat saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangat indah..Bila xda kelas..sempatlah aku study..sempatlah aku menyiapkan slide yg sepatutnya present HARI INI! aku ada sebab kenapa aku x buat..TAPI! kena ingat..lecturer xda masa and xnak tahu pun alasan kta..xda masa pun depa nak duduk dgn kita nak dengar cerita "saya busy lah prof..bla..bla..bla..blaa.."MAAF"..sebab tu time management tu penting bila kita dah pegang title as 'student'.

Memang kadangkala lelah juga..Tapi aku sedar..Allah memberi kita suatu ujian tu mengikut kemampuan setiap hambaNYA..So,enjoylah dengan setiap kerja anda..setiap kerja itu adalah ibadah..setiap ibadah itu pahala:)

Alhamdulillah..walaupun hanya 2 jam sempat melelapkan mata kerna bertungkus lumus menyiapkan risalah madani yg kena publish hari ni..aku berjaya bangun agak awal..selepas subuh,cepat2 aku capai buku bahasa  arab :D sebaaaaaaaaaaaaab esok ada TEST! I love arabic :) InsyaAllah..semoga segala urusan cek dipermudahkan..Amin...

Ohh ya,tadi ada mention "risalah madani" kan?Risalah Madani or we called it RIMA adalah majalah online GPTD Unisel..google di sini -----> http://gptdunisel.blogspot.com/..untuk bulan ini,aku berusaha membantu ketua editor menyiapkan RIMA kerna beliau x pulang2 kerumah sehingga saat ni diatas kesibukan yg xdpt di elak..teringat kata seorang abang.."Mudahkan..jgn Susahkan..." So x salah kita bantu kan? sila ambil dan telan kata2 tu.-.Nyam nyam nyam-


Ohh ya..Alhamdulillah..2 hari yg lepas aku dan kawan2 telah turun padang menjayakan  program mini karnival gaya hidup sihat @ Saya Ingin Hayati Agama Terunggul anjuran ABIM yang diadakan di Masjid Ar-Rahman Kampug Bukit Badong selama 2 hari 1 malam..Diberi peluang  bersama masyarakat disana amat amat amatlah menyeronokkan lagi-lagi bila tgn kita sendiri dpt membantu mereka:) So sweeettttt :D Terima kasih jgk kpd abg kam kerna memberi kepercayaan untuk kami handle aktiviti2 disana..dan seronok bekerjasama dgn team korang..yeahh



So guys...Hidup ini indah kalau kita sentiasa ingat pada Allah dalam setiap perkara yg kita lakukan..InsyaAllah..:)


*HIDUP INDAH?? ISLAM IS THE WAY!



XoXo publish!