Saturday, September 28, 2013

"Kota Tanpa Nama"

Suatu hari..
aku menghilang..
jauh aku pergi..
meninggalkan segala yg ada dgnku..
berjalanlah aku setapak demi setapak..

Sesekali,aku mendongak..
warna yg cerah kini semakin kelam..
aku teruskan juga...
sehingga haus tapak kasutku..
sehingga perit diri ingin melangkah lagi..
lalu langkah aku terhenti jua..
pabila aku temui satu kota ..
yang tertulis "Kota Tanpa Nama" 

Mungkin tertanya-tanya kalian..
 kemana aku pergi..
mengapa menghilang begitu..

Namun..
satu jawapan pun tidak terjawab..
Satu jawapan pun tidak terucap..
Yang ada hanya diriku..
Diri yang tanpa suara lagi..

Kalian juga terus bertanya...
Bertanya..dan..bertanya...
kerisauan jelas pada wajah..
Lantas tidak tertahan lagi bingitnya rasa..
Lalu aku ungkapkan satu bahasa...


"Cukuplah kalian..Aku Sudah Kembali"..


Asyeirah Mzaki
 00 : 59 
Kota Tanpa Nama..