Monday, September 30, 2013

Kotak bergerak

Tepat 6.36 pagi,kotak bergerak telah sampai.
Ramai waktu ini,
Termasuk aku yang sedang memerhati.
Sesekali,anak mata melihat jarum jam,
Takut-takut tidak sempat mengejar masa.

Jam 8 pagi aku terjaga,
Kesejukan pagi kian terasa,
Sakit badan datang semula,
Melihat yg lain pergi tanpa kata.

Masa yg dikejar semakin perlahan rasa,
Tidak sabar kaki menjejak disana,
Akhirnya sampai setelah berjam bersabar,
Menapak aku seorang diri.

Memang menjadi trauma untuk aku teruskan,
Melihat kereta dikiri-kanan,
Hanya zikrullah menjadi pegangan,
Akhirnya pertolongan sampai dihadapan,
Kata Syukur dilafazkan.


Jam 9 pagi aku sampai,
Perancangan cantik Allah aturkan,
Segala nikmat yg dapat ku rasakan,
Setelah sekian menempuh dugaan,
Kini waktu dalam genggaman,
Doakan aku wahai sang teman!


22:07
Asyeirah Mzaki
Platform 1