Saturday, March 2, 2013

When Allah test me with..



Assalamualaikum,,,heh kelapangan! kelapangan! jgn lepaskan peluang mengedate!  opsss..meng-update..maafkan saya :)

Halooo...I'm at home!! mcm x percaya aku di rumah..alhamdulillah.Allah permudahkan urusan aku walaupun segalanya berlaku secara tiba-tiba..

Semuanya berlaku selepas tamatnya kelas pada petang jumaat..sampai je rumah sewa,hati tiba2 rasa berat sangat..rasa nak balik time2 tu jugak bila terkenang mesej yg memasuki inbox pagi tu..

Adushhh! Mengenangkan pgram yg telah cantik diatur oleh para sahabat dan  harus dihadiri pada sabtu dan ahad ini membuatkan aku rasa bingung seketika...apa yg harus aku buat?langit da semakin gelap~apapun keputusan perlu dibuat...

Setelah maghrib melabuhkan tirainya...aku sudah pun mengatur langkah ke ktm rawang..itupun,setelah mendapat kata putus dari hati dan sokongan daripada seorang hamba Allah ini..kenapa ayat macam novel neh?  -.-walaupun langit da semakin gelap,aku teruskan juga..sampaikan diri ni sempat terlena dalam kotak yg sedang bergerak itu..fuhh~

Alhamdulillah,akhirnya aku sampai ke destinasi dlm lindunganNYA pada jam..."sekian-sekian"...

Dan saat ini,waktu ini,ketika ini,aku sudah mampu tersenyum melihat keadaan yg semakin pulih..Esok aku akan pulang semula untuk melunaskan tanggungjawab yg sedia menanti..syukran Ya Allah...segala percaturanMU amat indah :)




Ya Allah..
Don't let me ever turn away from you..
no matter how many trials and difficulties You test me with..
Let these difficulties serve to make me as a stronger Muslim and more sincere to You..

Amin...